17:19 Вшануємо Т.Г.Шевченка | |
Тарас Григорович Шевченко – велика та
невмируща слава українського народу. В його особі український народ ніби
злив свої найкращі духовні сили й обрав його співцем своєї історичної
слави і соціальної недолі, власних сподівань і прагнень. Під думи
народні налаштував свою ліру Кобзар, тому й оживало в його слові все те,
що таїлося в самій глибині серця. Із тим скарбом – словом свого
найкращого сина – український народ і виходить до всіх людей.
І мене в
сім’ї великій,
В сім’ї вольній, новій,
Не забудьте пом’янути
Незлим, тихим словом. Такими словами розпочинався усний журнал
«Вшануємо Т.Г.Шевченка» 10 березня у приміщенні актової зали колегіуму. І щоб глибше усвідомити ту велетенську
роль, яку відіграла ця людина в житті нашого народу, ведучі свята
Карвацький Ю. і Касіян В. (учні 10-Б класу) пригадали життєвий і творчий
шлях Т.Шевченка із використанням слайдів. І сторінка – «Дитинство» – перенесла нас у ті тяжкі роки, коли на Україні було кріпацтво. Допитливий хлопчик Тарас ріс у злиднях, швидко осиротівши. Про цей період життя Т.Шевченко пише в поезії «Мені тринадцятий минало», яку читав учень 9-А класу Пулик О.
«Юність у Петербурзі» відкрила нові шляхи
для Т.Шевченка. Зустріч із І.Сошенком вплинула на викуп із кріпацтва
поета. Відпускна відчинила двері в омріяну
Академію. Крім художніх здібностей, у Т.Шевченка прокидається ще один
талант – поетичний.
У «Ранній творчості» поет наслідує старших
поетів-романтиків. Баладу «Реве та стогне Дніпр широкий…» цього періоду
читав Авдєєв Віталій (учень 8 класу). «Думи
мої, думи мої…» декламував учень 10-А класу Думка Богдан Цим віршем
починався перший Шевченків «Кобзар», що є заспівом
до збірки й до всієї творчості поета. Думами Шевченко називає свої
твори. Уривки із найбільшого поетичного твору
«Гайдамаки» читали учень 10-А класу Башта Микола
та учень 9-А класу Іванцик Юрій. II сторінка. Шевченко подорожує
Україною, працює над альбомом «Мальовнича
Україна», створює збірку «Три літа». Учень 10-Б класу Півторак Андрій
прочитав поезію «І золотої, й дорогої». Бойова програма поета-демократа – «Заповіт» став національним гімном і революційною піснею. Його декламував учень 11-Б класу Саган Михайло.
Поема «Сон» стала причиною арешту
Т.Шевченка. Читав її учень 9-А класу Кудін Дмитро. III сторінка – десятирічне
ув’язнення в Оренбурзі та Новопетровському укріпленні без права писати й
малювати. Ще в казематі Т.Шевченко написав вірш
«Садок вишневий коло хати», який став шедевром лірики поета. Його
прочитав нам учень 8 класу Райс Роман, а поезію «Зоре моя вечірняя» –
Клебан Микола (учень 8 класу). «Доля» – поезія «Четвертого періоду життя і
творчості», коли Т.Шевченко знову став вільним. Її прочитав учень 9-А
класу Кизик Нестор. Після звільнення поет багато хворіє, але далі
продовжує працювати. Рада Академії мистецтв надає Шевченкові звання
академіка-гравера. Смерть поета, багатолюдні похорони,
перепоховання на Чернечій горі. Здається, все закінчилось. Але пам’ять
залишається невмирущою. Сьогодні знову і знову відкриваємо все нового і
нового Шевченка – Великого Кобзаря. Оксана Пулик, психолог,
вчитель української мови | |
|
Всього коментарів: 0 | |